IMG_6976

Dag 4 | Donderdag 25 juni

Het is 4.15 in de ochtend. De vrijdag begint bijna, ik wordt net wakker van mijn 15 minuten powernap. Ik lijk wel verlamd en kan echt helemaal niets meer. ik probeer nog een half uur lang wat te doen, maar zodra ik opsta val ik letterlijk om. Ik besluit daarom toch maar naar bed te gaan. Want ik heb geen idee hoe ik dit tot vanavond 22.00 moet volhouden. Ik wordt nog wakker voordat de wekker af gaat om 7.30. 3 uur geslapen dus. Niet helemaal de bedoeling, maar ik vind het acceptabel. Vrijdag staat namelijk in het teken van kwalitatieve rust. Dus daar tel ik dit ‘dutje’ van 3 uur ook maar bij ;). Maar meer over kwalitatieve rust!

Gelukkig ging de rest van de dag wel goed. Ik stond weer gewoon om 5 uur op. Ik had er voor het eerst moeite mee om op te staan. Maar een douche doet wonderen. Omdat er een yoga les op de planning stond voor 19.45 ben ik niet gaan sporten. 3 uur sporten per dag is een beetje overdreven dacht ik zo.
Ik ben al mijn spullen aan het uitzoeken voordat ik op reis ga. En zo ook mijn digitale ‘spullen’. Ik ruim daarom eens al mijn bookmarks op (dan kan ik hopelijk sneller vinden wat ik zoek) en 2 grote mappen op mijn laptop met inspiratie en handige tools voor mijn werk. Na 2 uur uitzoeken moet ik weg om te gaan werken. Ik ben nog niet helemaal klaar dus ik ga er later maar mee verder

Je mag op donderdag geen uitstelgedrag vertonen en de hele dag geen social media gebruiken. Door het effectieve werken merk ik dat ik deze week alles op tijd af heb. Wel zo fijn! Ik merk nu echt hoevaak ik bijna facebook, instagram of youtube wil openen, maar omdat het niet mag doe ik het niet. Hier moet ik echt iets aan doen. Want wordt ik nou echt blij van 1 uur per dag op facebook rondkijken? Nee! Ik ga het de komende dagen echt beperken tot 1 x per dag.

Ik ga weer lopend naar huis, en neem eens een ander zijstraatje. Wat is amsterdam toch mooi!

IMG_6970

Als ik thuis kom doe ik een powernap. Want ik moet tenslotte de hele nacht opblijven! Na 15 minuten wordt ik weer wakker en ik heb energie voor 10. Ik maak het avond eten warm en eet het samen buiten op. Daarna staat er een yin yoga les op de agenda. Dit had ik echt even nodig. Ik kom heerlijk ontspannen terug. Alle gedachten over de nacht die me nog te wachten staat en alles wat op mijn do lijst staat (die ik nog helemaal wil weg werken) zijn weg.

van 10 tot 12 zoeken we huizen en andere zaken voor de vakantie. van 0.00 tot 2.00 ruim ik mijn bookmarks en inspiratie verder op. En tussen 2.00 en 4.00 ga ik aan de slag met mijn capsule wardrobe. Dit houd in dat je een paar items per seizoen (of half jaar, wat jij wil) uit kiest die je draagt. Aangezien ik straks een paar maanden uit ene koffer moet leven leek me dat wel een goed plan. ik vind de artikelen van coco (light by coco) heel fijn om inspiratie op te doen. Ik maakte een mooie collage van de items uit mijn kast die ik de komende periode ga dragen. Dit gaat dus ook mee in mijn koffer op reis. Het zorgt voor minder keuze stress, en een duidelijk overzicht van wat je hebt. En dus ook wat je wel hebt en wat je nooit uit kiest en dus eigenlijk weg kan.

Screen Shot 2015-06-26 at 14.23.52

Ik heb lang getwijfeld of ik het wel moest doen, die nacht doorhalen. Het doel van een nacht doorhalen is dat je je grenzen leert kennen. Dat je meer kunt bereiken dan je denkt. Voor school haalde ik regelmatig een nacht door zodat ik overdag kon werken en toch mijn opdrachten op tijd af kreeg. Ik weet dus hoe ver ik kan gaan, ik weet dus ook hoe ik me waarschijnlijk zou voelen de hele vrijdag. Toch besloot ik het te proberen, want ik wil het maximale uit de helweek halen, maar zoals je al kon lezen is dat niet helemaal gelukt. Het voordeel is dat ik me nu helemaal fit voel, nergens last van heb. 3 uur slapen is dus blijkbaar genoeg na een goede yin practise 😉 En dat ik waarschijnlijk geen rust momenten nodig heb op vrijdag. Die tijd kan ik dus weer gebruiken om mijn to-do lijst af te ronden!